Wednesday, May 14, 2008

Ahad Yang Lalu

Sekarang ni hujan kat pasir gudang. Sejuk suasana bertambah dengan air-cond yang dipasang dari pagi tadi. Sejak awal rehat tadi aku baca blog2 orang yans sekian kali menarik minat aku. Bila terbaca tentang bagaimana orang menyambut hari ibu paa ahad lepas buatkan aku pilu..

Aku teringat mak pada hari tu..Tak dapat lagi aku cium mak, tak dapat lagi aku bermanja dengan mak, tak dapat lagi aku merenung wajah tenang mak..Kerana dengan hanya menatap wajah mak boleh buat aku tenang dan bertenaga, seperti segala masalah ada jalan penyelesaiannya..Kini tidak lagi..Segala masalah aku telan sendiri. Jika luah akan ada yang makan hati. Aku rasa diriku seperti mu mak, "biar orang buat kita, jangan kita buat orang"..Tadi dalam itu aku kuat memberontak..

Sudah takdir kita akan berpisah..Moga dirimu aman disana..Ya Allah hanya kau mengetahui segalanya..

Tapi tahun ini aku dapat mengucapkan selamat hari ibu pada kak ina. Lega rasanya bila melihat senyuman dan pemahaman dari air mukanya.



No comments: